Korduma kippuvad küsimused

Autoomanikule

Auto registreerimine

  • Milliseid autosid Autolevi aktsepteerib?

    Võtame vastu kõiki sõidukeid, mis on Eestis registreeritud, omavad kehtivat ülevaatust ja liikluskindlustuspoliisi. Autolevi jälgib iga süsteemi lisatud auto vastavust neile tingimustele broneeringu tegemise hetkel ning kui sõiduk ei vasta tingimustele, siis teavitame sellest autoomanikku. Mõned näited, millised sõidukeid süsteemi ootame: sõiduautod, maasturid, limusiinid, kaubikud, väikebussid, veoautod, mootorrattad, ATV-d.
  • Kuidas ma saan auto ajutiselt või jäädavalt süsteemist eemaldada?

    Kui Sa soovid oma auto jäädavalt Autolevist eemaldada, siis saad teha seda oma kasutajakontol "Profiil". Samuti on seal võimalus auto ajutiselt nähtamatuks muuta valides vastavalt "Peidetud" või "Nähtav".
  • Kuidas Autolevi toimib?

    Autolevi on loodud selleks, et panna autoomanike kasutult seisev ressurss nende kasuks tööle. Teiselt poolt on terve hulk inimesi, kellel pole autot üldse või pole seda sobivat just ühe konkreetse sõidu jaoks. Siin tulebki appi Autolevi, viies need inimesed kokku ja aidates ressurssi mõistlikult kasutada. Autolevi toimimist kirjeldav skeem asub siin.
  • Kas võtate süsteemi vastu ka liisinguautosid?

    Jah, võtame.
  • Kas liisinguauto saab ka välja laenutada?

    Autolevi ei tee takistusi liisinguauto väljarentimiseks. Kui liisinguandja ei luba liisinguautot välja rentida, tasuks kaaluda liisinguandja vahetamist. Samuti võib liisinguandjaga läbi rääkida lepingumuudatuse üle, et liisinguandja võimaldaks auto väljarentimist.
  • Kas auto välja rentimine mõjutab kuidagi garantiid?

    Auto välja rentimine ei mõjuta kuidagi garantiid. Garantiitingimused ei muutu ega saa muutuda, kui Sa oma autot välja rendid. Kui Sa siiski arvad, et see võib garantiid mõjutada, võta meiega ühendust ja vaatame Sinu auto garantiitingimused koos üle.
  • Kuidas autot süsteemi lisada?

    Auto lisamine on üsna lihtne, kui Sa oled juba registreeritud kasutaja. Kui Sa pole veel Autolevi kasutaja, siis palume Sul kõigepealt Autoleviga liituda (registreeri siin). Pärast registreerimist tuleb Sulle e-mailile link konto aktiveerimiseks. Kui Sul on konto olemas, tuleb lihtsalt oma kasutajaprofiilil valida "Lisa auto". Täida nõutud väljad ning vajuta ankeedi lõpus olevat klahvi "Lisa auto". Pärast seda vaatab Autolevi Sinu lisatud auto üle ning kui kõik on korrektne, avaldab selle Autolevi portaalis. Seejärel saavad Autolevi kasutajad Sinu autot rentida. Hiljem saad vajadusel oma auto andmeid muuta, vajutades auto profiili all olevat klahvi "Muuda".

Broneeringud ja laenutamine

  • Kas ma saan valida, kes minu autot rendib?

    Täpselt nii see ongi! Kui broneeringu teinud inimene ei tundu Sulle piisavalt usaldusväärne, et tema kätesse oma auto usaldada, siis võid alati "ei" öelda. Autoleviga liitumine või auto lisamine ei pane autoomanikule kohustust oma autot rentida. Kui rentija on broneeringu tegemisel selgitusse lisanud, et soovib autot kätte saada asukohas, mis ei ole sulle vastuvõetav, siis on sul õigus broneering tagasi lükata.
  • Kuidas saan vältida, et laenutuse jooksul autole liiga suurt läbisõitu ei tehtaks?

    Kui soovid piirata läbisõitu autorendi ajal, siis soovitame selle lisapiiranguna ära mainida oma auto kirjelduses. Siis saab laenutaja arvestada, kui palju ta saab sõita. Arvestuse pidamiseks fikseerige koos laenutajaga kindlasti auto läbisõidunäit autorendi alustamisel ja lõpetamisel.
  • Mida tuleks silmas pidada auto üleandmisel-vastuvõtmisel?

    Me soovitame kindlasti kokku leppida auto üleandmise-vastuvõtmise detailid piisava ajavaruga (nt üks päev) ette. See väldib viimase hetke kiirustamisi või arusaamatusi. Enne laenutaja saabumist:
    • Veendu, et oled teinud autodokumentidest koopia rentijale kaasa andmiseks.
    • Võta autost ära oma isiklikud asjad. Autorendi ajaks jäta autosse vaid auto kasutamiseks vajalikud asjad.
    • Tee enda auto kenasti puhtaks, et sellega oleks meeldiv sõita. Soovitatav on autorentimisel jätta paak üheselt fikseeritava mõõduni (nt täis, 1/2 või 1/4).
    • Vaata üle auto seisukord ning täida üleandmise akt, siis on auto üleandmine kiirem.
    Kui laenutaja tuleb autole järele:
    • Kontrolli laenutaja juhiluba ja veendu, et autole tuleks järele sama isik, kes selle broneeris ja kelle Sa varasemalt heaks kiitsid. Kui Sa pole selles kindel, siis võta meiega koheselt ühendust!
    • Tee laenutajaga üks ring ümber auto ja tutvusta talle auto kasutamise iseärasusi. Kui autol on mingeid probleeme, siis palun räägi neist ausalt rentijale.
    • Fikseerige koos odomeetri- ja kütusenäit ning auto seisukord. Mida täpsemalt on akt vormistatud, seda parem.
    Kui laenutaja tuleb autot tooma:
    • Tehke uuesti üks ring ümber auto ning veenduge koos, et auto on endises konditsioonis. Samuti kontrollige koos salong üle.
    • Vaadake koos üle, kas paak on kokkulepitud piirini tangitud. Samuti kontrollige, kas läbisõit on jäänud kokkulepitud piiridesse.
    Kui teil on laenutaja vastu mingeid pretentsioone – näiteks kütus pole asendatud, läbisõit on kokkulepitust suurem vms – siis enne meiega kontakteerumist arutage laenutajaga olukorda ning püüdke ühine lahendus leida. Kui olete jõudnud kokkuleppele, siis kirjutage info@autolevi.ee ja andke neist teada. Kui te ei jõua kokkuleppele, siis esitage olukorra kirjeldus samuti info@autolevi.ee.
  • Kuidas saan broneeringu tühistada?

    Omanikul on igal ajal õigus broneering tühistada kuni rentija poolt esimese ülekande laekumiseni. Pärast ülekande laekumist ei ole võimalik broneeringut tühistada.
  • Kuidas toimub käimasoleva broneeringu pikendamine?

    Käimasoleva rendi korral peab laenutaja tegema uue broneeringu ning Sul on võimalik valida, kas Sa aktsepteerid uut broneeringut või mitte. Uue broneeringu aktsepteerimisel peab laenutaja tasuma rendi eest ning seejärel pikeneb rent automaatselt uueks perioodiks. Rendi pikendamisel, kui autot vahepeal omanikule ei tagastata, ei ole vaja uut üleandmise-vastuvõtmise akti koostada.

Hinnastamine ja tulu

  • Millal arvestatakse tunnihinda ja millal terve päeva eest määratud hinda?

    Päevahind rakendub automaatselt sellisel juhul, kui Sinu poolt renditud tundide eest makstav kogusumma ühe rendi korral ületab autole määratud päevahinda. Näiteks: kui omanik on auto tunnihinnaks määranud 5 eurot ning päevahinnaks 30 eurot, siis rentides autot ühe korraga rohkem kui 6 tundi, maksad päeva hinna. Sama põhimõte kehtib ka nädala- ja kuuhindade korral.
  • Kuidas suurendada oma tulusid autot laenutades?

    Anname mõned soovitused, kuidas teha oma autorendi pakkumine võimalikult atraktiivseks:
    • Lae üles korraliku kvaliteediga pildid, mis võimaldavad saada autost hea ülevaate nii seest kui ka väljast. Kuidas häid pilte teha loe meie blogipostitusest.
    • Kirjuta detailne ja lugema kutsuv kirjeldus oma autost.
    • Pane oma autole konkurentsivõimeline hind arvestades selle asukohta, marki ja seisukorda. Hinna määramisel on abiks see blogipostitus ja kalkulaator.
    • Reklaami oma autot sõpradele, naabritele, töökaaslastele või näiteks Facebookis, oma kodukal või blogis.
    • Reageeri broneeringutele nii kiiresti kui võimalik ja aktsepteeri võimalikult palju broneeringuid.
  • Kuidas ma raha teenin?

    Sina teenid iga autorendi pealt 75%. Näiteks rendid oma autot välja hinnaga 30€ / päev, siis teenid päevas 22,5€. Iga nädala lõpus liidame kokku kõik Sinu lõppenud rentimistest teenitud summad ja esmaspäeval Sinu arveldusarvele 75% saadud tulemusest.
  • Kes määrab minu autole rendihinnad?

    Sina määrad oma autole tunni-, päeva-, nädala- ja kuuhinna. Meie Sulle selles osas piiranguid ei sea. Siiski anname Sulle mõned soovitused, mida hinnakujunduse juures jälgida võiksid, selles blogipostituses.
  • Kuidas ma saaksin teenida autot rentides rohkem raha?

    Kättesaadavus – mida kättesaadavam on Sinu auto, seda rohkem saad selle väljarentimisel raha teenida. Turundus – mida rohkem inimesi teab Sinu auto rentimise võimalusest, seda suurem on potentsiaalsete klientide ring. Konkurentsivõimelised tingimused – mida konkurentsivõimelisemad on Sinu auto rentimise tingimused, seda enam tuntakse Sinu auto rentimise vastu huvi. Loe auto rendihindade määramise kohta Autolevi blogi postitusest.
  • Kas ma pean maksma autorendilt teenitud raha pealt ka mingeid makse?

    Kui üürid oma sõiduki välja eraisikuna, siis on Autolevi poolt Sulle ülekantud summad tulu auto väljaüürimise eest. Tegemist on samasuguse tuluga, mida saaksid korteri või maja väljaüürimisel. Autolevi ei saa Sinu eest deklareerida teenitud tulu ega pole suhtluses maksuametiga, et seda Sinu eest organiseerida. Kui Sa üürid sõiduki välja ettevõttena, ei kuulu Sinu teenitud tulu tulumaksuga maksustamisele.
  • Millal saan autorendi tulu kätte?

    Autolevi teostab autoomanikele väljamakseid kord nädalas. See tähendab, et iga lõppenud rendiperioodi eest tehakse väljamakse järgmisel esmaspäeval. Iga nädala lõpus liidame kokku kõik Sinu rentimistest teenitud summad ja kanname Sinu arveldusarvele 75% saadud tulemusest.
  • Kuidas arvestatakse käibemaksu ettevõttena oma autot välja rentides?

    Ettevõttena autot välja rentides tuleks jälgida järgmist:
    1. Kui autoomaniku ettevõte on käibemaksukohustuslane ja rendib auto välja teisele ettevõttele, mis on samuti käibemaksukohustuslane, siis lisame kasutustasule juurde käibemaksu.
    Näide: Auto päevahind on määratud 30 EUR. Arvutuskäik:
    • Autolevi vahendustasu 25%: 30*0,25 = 7,5 EUR
    • Auto kasutustasu: (päevahind-Autolevi vahendustasu)*1,2 (käibemaks 20%) ehk (30-7,5)*1,2=27 EUR
    • Kulu rentijale kokku: 27+7,5=34,5 EUR
    • Tulu autoomanikule kokku: 27 EUR (auto kasutustasu) - (27/1,2) (käibemaksu arvestus 20%) = 22,5 EUR
    2. Kui autoomaniku ettevõte on käibemaksukohustuslane ja rendib auto välja ettevõttele, mis pole käibemaksukohustuslane, siis lahutame kasutustasult maha käibemaksu. Näide: Auto päevahind on määratud 30 EUR. Arvutuskäik:
    • Autolevi vahendustasu 25%: 30*0,25=7,5 EUR
    • Auto kasutustasu: päevahind-Autolevi vahendustasu=22,5 EUR
    • Kulu rentijale kokku: 22,5+7,5=30 EUR
    • Tulu autoomanikule kokku: 22,5/1,2 (käibemaks 20%)= 18,75 EUR
    Täiendavate küsimuste korral kirjutage info@autolevi.ee.

Kindlustus

  • Kas Autolevi annab renditud autole ka kaskokindlustuse?

    Jah, oleme väljatöötanud just inimeselt inimesele autorendi jaoks kaskokindlustuse. Kui soovid ka oma autole kaskokindlustust, mis kataks ära nii sinu, kui ka rentijate õnnetusjuhtumid, siis küsi pakkumist info@autolevi.ee või helista +372 539 555 49.
  • Mis saab siis, kui laenutajal juhtub liiklusõnnetus?

    Kui laenutajal juhtub mingit sorti õnnetus, millega kaasnevad ka kahjud, siis tuleks kindlaks teha, kas antud kahjud saaks katta tavaline liikluskindlustus. Kui mitte, siis tuleks uurida, kas antud kahjud võiks katta autol olev kaskokindlustus. Kui kaskokindlustust pole või kindlustusandjad pole nõus kahju hüvitama, siis tuleb vastavalt lepingule hüvitada kahjud Sinu auto laenanud isikul. Hetkel käib aktiivne töö kindlustuspartneri leidmiseks, kes kataks kõik autorentimise riskid.
  • Kui laenutaja satub minu autoga liiklusõnnetusse, kas minu kindlustuse tingimused muutuvad?

    Kehtiva liikluskindlustuse tingimused ei muutu. Tulevikus sõlmitavate kindlustuslepingute tingimuste muutmine sõltub eelkõige asjaolust, kas laenutaja on vastutav liiklusõnnetuse põhjustamise eest. Kui laenutaja ei ole vastutav avarii eest, siis kindlustustingimused ei tohiks muutuda. Kui laenutaja põhjustab liiklusõnnetuse, siis korvab liiklusõnnetuse põhjustanud sõiduki kindlustusandja kannatanule kahju. Kindlustusandja võib tuleviku kindlustustehingute puhul arvestada avarii toimumise fakti.  
  • Kas autol peab olema tavaline liikluskindlustus?

    Jah, Sinu autol peab olema kehtiv tavaline liikluskindlustuspoliis.

Kuidas see töötab?

  • Mis probleemi Autolevi lahendab?

    Aitame lahendada autoomanike probleemi, kus nende auto seisab 90% ajast ning tekitab neile asjatut kulu. Samal ajal on terve hulk toredaid inimesi, kes oleksid nõus mõistliku summa eest seda autot kasutama. Siin tulemegi appi autoomanikele, et tagada lihtne ja turvaline viis oma auto rendile andmiseks.
  • Mis kohustused mul autoomanikuna on?

    Autolevi eesmärk on luua avatud ja sõbralik kogukond, kellega koos muuta maailma rohelisemaks ja keskkonnasõbralikumaks, samuti transporti veidi nutikamaks ning efektiivsemaks. Selle eesmärgi saavutamiseks on väga oluline, et Sa kohtleksid rentijaid sõbralikult ning austusega. Selleks peaksid:
    1. Reageerima võimalikult kiiresti broneeringutele
    2. Vastama võimalikult operatiivselt rentija e-mailidele ning kõnedele
    3. Olema kohal kokku lepitud ajaks võtmete ja auto üleandmiseks ning tagastamiseks
    4. Hoidma oma auto puhta ja hästi hooldatuna
    5. Tagama, et auto suhtes on sõlmitud liikluskindlustuse leping
    6. Kontrollima laenutaja poolt esitatud andmeid hoolikalt
    7. Jätma pärast laenutamist tagasisidet
    8. Olema kena, sõbralik ja abivalmis.
  • Kas ma saan valida, kes minu autot rendib?

    Täpselt nii see ongi! Kui broneeringu teinud inimene ei tundu Sulle piisavalt usaldusväärne, et tema kätesse oma auto usaldada, siis võid alati "ei" öelda. Autoleviga liitumine või auto lisamine ei pane autoomanikule kohustust oma autot rentida. Kui rentija on broneeringu tegemisel selgitusse lisanud, et soovib autot kätte saada asukohas, mis ei ole sulle vastuvõetav, siis on sul õigus broneering tagasi lükata.
  • Kas saan usaldada oma auto võõrale inimesele?

    Autolevi töötab selle nimel, et autoomaniku jaoks oleks auto laenamine maksimaalselt turvaline. Tagamaks iga autorendi turvalisust:
    1. Kontrollib Autolevi iga uue kasutaja liitumisel süsteemiga tema tausta põhjalikult ning süsteemi ei lubata ühtegi ebausaldusväärset isikut.
    2. Broneeringut tehes küsitakse auto kasutamise eesmärki, et suurendada läbipaistvust.
    3. Autoomanikul on kohustus veenduda autot üle andes rentija isikusamasuses ja kahtluse korral õigus taganeda tehingust ka auto üleandmise hetkel.
    4. Autoomanikul on ka endal võimalus teha täiendav taustauuring rentijale ja veenduda ka kohapeal inimesega suheldes tema usaldusväärsuses.
    5. Mõlemat poolt kaitseb õigusvastase tegevuse eest sõlmitud üürileping.
    6. Autoomanikul on keelatud anda rentijale kaasa sõiduki originaaldokumente. Kaasa tohib anda vaid koopiad.
    Kui isik ei osutu kogutud info põhjal usaldusväärseks, siis võid keelduda talle oma auto rentimisest. Keegi ei sunni Sind rentima autot inimesele, kes ei tekita usaldust!
  • Kuidas toimub käimasoleva broneeringu pikendamine?

    Käimasoleva rendi korral peab laenutaja tegema uue broneeringu ning Sul on võimalik valida, kas Sa aktsepteerid uut broneeringut või mitte. Uue broneeringu aktsepteerimisel peab laenutaja tasuma rendi eest ning seejärel pikeneb rent automaatselt uueks perioodiks. Rendi pikendamisel, kui autot vahepeal omanikule ei tagastata, ei ole vaja uut üleandmise-vastuvõtmise akti koostada.

Liitumine Autoleviga

  • Kuidas Autoleviga liituda?

    Vajuta meie esilehel "Registreeru" ning täita vajalikud infoväljad. Seejärel luuakse Sulle konto. Pärast registreerimist tuleb Sulle e-mailile link konto aktiveerimiseks. Liitumine ja liikmelisus on kõigile tasuta! Kasutajaks registreerimise järel saad kohe autosid rentima hakata või oma auto rentimiseks süsteemi lisada.
  • Miks peaksin kellegile oma auto välja rentima?

    Võid enda autot rentida erinevatel põhjustel. Peamine ajend võib olla teiste inimeste aitamine olukorras, kus neil endal pole autot ning Sinu auto seisab kasutult. Lisaks sellele on inimeselt inimesele autorentimisel veel hulga teisigi plusse:
    1. Autorendiga võid teenida iga kuu lisaraha.
    2. Autot rentides saad jagada auto ülalpidamiskulusid (hooldused, kindlustus, pesemine jne).
    3. Autorent võimaldab Sul auto enda kasuks teenima panna.
    4. Anda auto renti aegadel, kui ta kasutult seisab. Näiteks kui Sul on peres rohkem, kui üks auto ja mõni auto ei leia piisavalt kasutust.
    5. Rentides auto välja, tegutsed keskkonnasäästlikult, kuna tänu Sinule kasutatakse olemasolevat ressurssi kõige soodsamalt, otstarbekamalt ja efektiivsemalt.
  • Miks võiksid oma auto välja rentida Autolevi kaudu?

    Autolevi vahendusel mõttekas auto välja rentida, sest Autolevi korraldab Sinu eest kogu rendiprotsessi. Sa ei pea mitte millegi pärast muretsema! Sinu ülesandeks jääb vaid auto üle anda ja vastu võtta. Rentides auto välja Autolevi kaudu:
    1. Omad täielikku kontrolli autorentimise protsessi üle - Sina otsustad, millal ja kellele autot rendid.
    2. Jõuad parimate rentijateni - Autolevi kontrollib iga rentija tausta ning uurib nende usaldusväärsust. Autolevi kogub rentimise ajalugu ning analüüsib laekunud tagasisidet. See peaks tagama, et meil on auto rentimiseks parimad võimalused.
    3. Omad ülevaadet kõigist laenutustaotlustest Sa omad täielikku ülevaadet rentimistaotluste ja laenutuste ajaloo üle.
    4. On Sul tasakaalustatud õiguste ja kohustustega üürileping - tänu sellele võid olla kindel, et kui isegi midagi ei peaks planeeritult minema, siis Sinu vara on kaitstud korraliku üürilepingu abil.
    5. Saad tasu autorendi eest igal kuul – tagame Sulle igakuise lisasissetuleku, kui oled eelneval kuul oma autot rentinud. Autolevi korraldab arveldamise ning tagab Sulle kindla summa laekumise.
  • Kas liitumine ja liikmelisus maksab ka midagi?

    Autoleviga liitumine ja liikmelisus on tasuta. Sellega ei kaasne Sulle mingeid jooksvaid või perioodilisi kohustusi. Isegi, kui Sa pole kindel, kas soovid oma autot välja rentida või kas soovid ise kelleltki autot rentida, siis soovitame Sul liituda. Vaid auto rentimine on tasuline.

Minu auto

  • Mis saab siis, kui laenutaja ei tangi autot vastavalt kokkuleppele?

    Rentijal on kohustus tagastada auto kokkulepitud kütusekogusega. Kui kütust on vähem, fikseeri kindlasti see auto üleandmise-vastuvõtmise aktis. Samuti anna sellest teada Autolevile kirjutades info@autolevi.ee.
  • Kas süsteemi saab registreerida ka väljaspool Eestit arvel olevaid autosid?

    Süsteemi saab hetkel registreerida ainult Eesti, Läti ja Soome liiklusregistris olevaid sõidukeid.
  • Mida ma teen oma asjadega, mis autos laiali on?

    Võimaluse korral ära jäta enda isiklikke ja auto kasutamiseks mittevajalikke asju rendiperioodil autosse. Tõsta auto kasutamiseks mittevajalikud rendiperioodiks autost välja ja hoiusta neid kodus.

Pretensioonid

  • Mis saab siis, kui laenutaja jätab auto väliselt mustaks või tekitab seal mingi muu segaduse?

    Sellisel juhul on Sul järgmised võimalused. Auto vastuvõtmisel fikseeri auto olukord aktis. Seejärel püüdke kohe kohapeal rentijaga leida lahendus rentija tekitatud probleemile. Kui rentija on nõus tekkinud probleemi mõistlikult lahendama, on kõik korras. Kui te ei saa mõistlikule kokkuleppele ja pead rentija käitumist ebakorrektseks, siis kõige võimsam vahend on negatiivse tagasiside jätmine. Autolevi küsib jäetud tagaside kohta ka rentija seisukohta. Tagasiside jätmisega on ebakorrektse rentija käitumine ja suhtumine fikseeritud ning Autolevile teada. Rentija ebakorrektsest käitumisest teavitatakse edaspidi ka teisi autoomanikke. Koos ehitame usaldusväärse autorendi keskkonna. Kui laenutaja tekitab Sulle varalist kahju, näiteks pead auto viima keemilisse puhastusse, siis anna meile sellest kahjust võimalikult kiiresti teada, kirjutades info@autolevi.ee.
  • Mis saab, kui mulle tuleb koju trahv, mille eest vastutab mõni laenutaja?

    Trahvi ei ole võimalik määrata autole, vaid ainult autot kasutanud rentijale. Lepingu järgi peab rentija Autolevi trahvimisest ja selle põhjuseks olnud asjaoludest teavitama. Siiski ei saa Autolevi seda kuidagi kontrollida, mistõttu palun kirjuta saabunud trahvist või pretensioonist viivitamata info@autolevi.ee ja me vaatame juhtumi üle. Vajadusel abistame Sind ametiasutuste või pretensiooni esitanud isikuga suhtlemisel. Samuti palume Sul teavitada trahvi või pretensiooni saatnud asutust autot rentinud isikust. Kui vajad sealjuures abi, võta meiega julgesti ühendust. Rentija peab trahvi varjamise eest maksma Autolevile leppetrahvi vastavalt lepingule. Sellest 50% maksame Sulle kompensatsiooniks ja 50% jääb Autolevile menetlemisega seotud kulude katmiseks.  
  • Hilinenud auto tagastusest teavitamine

    Autoomanik ja rentija võivad alati auto rentimise perioodi pikendada. Sellest tuleb kindlasti Autolevi teavitada, vastasel juhul ei laiene pikendatud rendile Autolevi pakutavad garantiid. Kui aga rentija toob Sinu auto tagasi kokkulepitust hiljem, siis edasta meile info@autolevi.ee järgmine info:
    • Laenutaja nimi
    • Rendilepingu andmed
    • Tegelik ja kokkulepitud tagastuse aeg
    Autolevi nõuab rentijalt sisse lepingus ettenähtud tasud.

Usaldus ja ohutus

  • Kuidas kontrollib Autolevi laenutaja tausta?

    Hetkel kontrollime laenutajate tausta erinevaid infokanaleid ja andmebaase kasutades. Vajadusel teeme leitud infot kohta päringu laenutajale ning küsime selgitusi. Samuti küsime vajadusel kolmandatelt isikutelt lisainfot. Lisaks kontrollime laenutaja juhiloa kehtivust Maanteeameti andmebaasi abil. Samuti kogub Autolevi iga autorendi kohta tagasisidet.

Rentijale

Kindlustus

  • Kas autodel on kasko- või tavakindlustus?

    Autolevi kõigil autodel on olemas kohustuslik liikluskindlustus. Kui on soov rentida autot, millel on ka kaskokindlustus, siis see on eraldi välja toodud kõigil autode profiilil eraldi väljana piltide all.   Kaskokindlustus olemas_2

Kuidas see töötab?

  • Kes vastutab kütuse olemasolu eest?

    Autoomaniku määrata on see, kas ta soovib auto välja rentida täis paagiga, pooliku või tühja paagiga. Autoomanikud on selle kirja pannud oma auto profiililehele. Auto tuleb tagastada kokkulepitud sama kütusekogusega kui rendi alguses. Rendi ajal peab sõitmiseks vajaliku kütuse ostma rentija. Soovitame alles hoida autosse tangitud kütuse ostmise arved, et vajadusel tõendada õige kütuse tankimist.
  • Kui palju kilomeetreid tohib ühe laenutuse vältel sõita?

    Läbisõit ei ole autorendi jooksul piiratud, kui autoomanik ei ole auto kirjelduses teisiti märkinud. Kui autol on läbisõidupiirang, siis piirangu ületamisel tuleb tasuda vastavalt autoomaniku poolt määratud hinnakirjale talle juurde kohapeal.
  • Millal pean maksma oma broneeringu eest?

    Broneeringu eest saad tasuda koheselt, kui autoomanik on Sinu broneeringu heaks kiitnud. Selle kohta tuleb SMS või e-mail teavitus. Pärast broneeringu heakskiitmist avaneb Sulle "Tehingud" rubriigis makse teostamise võimalus pangalinkide või deebet-krediitkaardi abil. Kui rendi eest pole tasutud enne broneeringu algust, siis läheb broneering automaatselt "Tühistatud" olekusse. Soovitame broneeringu eest tasuda 24h jooksul pärast autoomaniku nõusoleku saamist. Kui tegid mitmele autole broneeringud ja mitu autoomanikku oli ka nõus, siis palun tühista teised tehingud, kui oled välja valinud autoomaniku, kellelt soovid autot laenata.
  • Kuidas ma auto kätte saan?

    Kui autoomanik on Sinu broneeringu taotluse heakskiitnud ning Sa oled arve tasunud, siis edastab Autolevi Sulle autoomaniku kontakid. Pärast seda peate ühendust võtma ning leidma võimaluse auto ja võtmete üleandmiseks. Üldjuhul on autoomanik juba lepingus märkinud ära koha, kus soovib auto rentijale üle anda, kuid võite ka omavahel teineteisele mugavama mooduse selleks leida.
  • Mida tähendab broneering?

    Broneering tähendab seda, kui:
    1. Sa oled esitanud autoomanikule päringu rentimiseks;
    2. Autoomanik on sinu soovi heakskiitnud;
    3. Sa oled maksnud oma broneeringu eest.
    Kui oled esitanud mitu päringut ja saanud mitu nõusolekut, siis sul on kohustus maksta ja broneeringuks vormistada ainult üks päring. Autolevis tuleb tasuda vaid broneeringu summa, mis kuvatakse juba päringut tehes ja hiljem ka enne maksmist. Näide: Broneeringu maksumus
  • Mis probleemi Autolevi lahendab?

    Aitame lahendada autoomanike probleemi, kus nende auto seisab 90% ajast ning tekitab neile asjatut kulu. Samal ajal on terve hulk toredaid inimesi, kes oleksid nõus mõistliku summa eest seda autot kasutama. Siin tulemegi appi autoomanikele, et tagada lihtne ja turvaline viis oma auto rendile andmiseks.
  • Kuidas ma saan teha broneeringu?

    See on lihtne!
    1. Mine meie kodulehele http://autolevi.ee
    2. Vali ülevalt paremalt nurgast "Registreeru", täida küsitud väljad ja aktiveeri kasutajakonto e-maile saadetud lingi abil
    3. Otsi endale sobilik auto https://autolevi.ee/otsi/
    4. Klikka endale meeldival autol detailse informatsiooni nägemiseks
    5. Uuri auto kohta, loe reitinguid ja veendu, et just sellist autot Sa soovidki rentida
    6. Täida broneerimisvorm* ja klikka „Saada broneering“ ja jää ootama autoomaniku vastust
    *Kindlasti sisesta selgituse lahtrisse lihtsalt ja arusaadavalt, et milleks sa sõidukit kasutad. Kui sa soovid autot kätte saada mujal kui on märgitud auto juures, siis kirjuta ka see selgituse lahtrisse.
  • Kui kiiresti saan vastuse broneeringu kohta?

    Broneeringule vastamise kiirus sõltub eelkõige autoomanikust. Iga autoomaniku vastamiskiirus on näha autoprofiilil väljal "VASTAMISKIIRUS". Autolevi süsteem saadab viivitamata broneeringu autoomanikule e-maili ja SMS-i teel. Vastamisprotsent ja kiirus Autolevi autoomanikud vastavad keskmiselt:
    • 35% autoomanikke vastab vähem, kui 10 minutiga.
    • 60% autoomanikke vastab vähem, kui 1 tunniga.
    • 85% autoomanikke vastab vähem, kui 1 päevaga.
    Kuid sõltuvalt kellaajast (nt hilisõhtune aeg) ja nädalapäevast võib vastuse saamine rohkem aega võtta.
  • Kuidas käimasolevat broneeringut pikendada?

    Käimasoleva rendi pikendamiseks tuleb teha uus broneering, kus uue broneeringu algus on käimasoleva rendi lõpuaeg. Kui autoomanik aktsepteerib uue broneeringu, tuleb tasuda rendi eest ja broneering pikenebki automaatselt uueks perioodiks. Rendi pikendamisel, kui autot vahepeal omanikule ei tagastata, ei ole vaja uut üleandmise-vastuvõtmise akti koostada. Näide: rentisid auto 01.10 (kl 09.00) - 12.10 (kl 21.00) ning soovid autot kasutada ka pärast 12.10 kl 21.00. Selleks tuleks käimasoleva rendi ajal esimesel võimalusel teha uus broneering algusega 12.10 kell 21.00.

Küsimused rentimise ajal

  • Kas keegi minuga kaasa sõitvatest inimestest tohib autot juhtida?

    Autot tohid juhtida ainult Sina, kui oled selle auto enda nimele rentinud, sest autoomanik on selle auto personaalselt Sinule usaldanud. Kui soovid lasta mõnel oma sõbral sõita, siis pead selle eraldi kooskõlastama autoomanikuga ning võimalusel tegema seda taasesitatavas vormis.
  • Mida teha, kui ma saan trahvi renditud autoga?

    Sellest pole midagi, kui Sa teavitad autoomanikku ja Autolevi viivitamata sellest, kirjutades info@autolevi.ee ja hoolitsed selle eest, et trahv saab tasutud. Sellisel juhul ei rakendu Sulle mitte ühtegi sanktsiooni. Igal juhul pead ise trahvi tasuma. Kui Sa ei teata nõuetekohaselt trahvi saamisest, teavitatakse trahvi määranud ametiasutust Sinu isikust ning nemad edastavad trahvi otse Sulle. Lisaks on Autolevil õigus nõuda Sinult leppetrahvi.
  • Kuidas saab broneeringut tühistada?

    Autolevis saab broneeringut tühistada igal ajal. Kui broneeringu eest on juba tasutud, siis tuleks tühistamine kooskõlastada autoomanikuga. Kui autoomanikul tühistamise vastu midagi ei ole, siis tagastame raha 100% ulatuses hiljemalt 5 tööpäeva jooksul, kui saadad kirja info@autolevi.ee sisuga tehingu ID ja tühistamise põhjus. Kui autoomanikule tehingu tühistamine ei sobi, siis jääb tal alati õigus küsida leppetrahvi 30% ulatuses tehingu kogumaksumusest. Autolevi tagastab rentijale raha süsteemis esitatud pangakontole. Kui on soov raha saada teisele kontole, siis saata kiri sisuga tehingu ID ja konto rekvisiidid info@autolevi.ee.
  • Kas ma saan raha tagasi, kui lõpetan sõidu planeeritust varem?

    Ei, kahjuks pole võimalik kasutamata jäänud aja eest raha tagasi küsida, v.a juhul, kui autoomanik sellega nõustub. Kui autoomanik on nõus, siis tagastame kogu rendisumma. Tagastamisele ei kuulu Autolevi teenustasu.
  • Kas teil on pakkuda ka suitsetajatele autosid?

    Jah, on pakkuda. Suitsetamine on lubatud nendes autodes, kus autoomanik seda lubab (see fikseeritakse lepingus). Teistel juhtudel on suitsetamine autos rangelt keelatud.
  • Kas ma tohin oma lemmiklooma ka autosse võtta?

    Lemmikloomade sõidutamine on lubatud vaid nendes autodes, kus autoomanik on seda selgesõnaliselt lubanud (see on fikseeritud lepingus).
  • Kuidas käimasolevat broneeringut pikendada?

    Käimasoleva rendi pikendamiseks tuleb teha uus broneering, kus uue broneeringu algus on käimasoleva rendi lõpuaeg. Kui autoomanik aktsepteerib uue broneeringu, tuleb tasuda rendi eest ja broneering pikenebki automaatselt uueks perioodiks. Rendi pikendamisel, kui autot vahepeal omanikule ei tagastata, ei ole vaja uut üleandmise-vastuvõtmise akti koostada. Näide: rentisid auto 01.10 (kl 09.00) - 12.10 (kl 21.00) ning soovid autot kasutada ka pärast 12.10 kl 21.00. Selleks tuleks käimasoleva rendi ajal esimesel võimalusel teha uus broneering algusega 12.10 kell 21.00.

Liitumine Autoleviga

  • Kuidas Autolevi süsteemiga liituda?

    Tuleb kodulehel ülevalt paremalt servast valida "Registreeru" ning täita vajalikud infoväljad. Pärast seda luuakse Sulle konto. Pärast registreerimist tuleb Sulle e-mailile link konto aktiveerimiseks. Seejärel on võimalik sobiva auto lehel seda kiirelt ja lihtsalt rentida. Liitumine ja liikmelisus on kõigile tasuta!
  • Miks peaksin kasutama Autolevi autorenti?

    Tõesti, Eestis on tegutsemas mitmeid erinevaid autorendi ettevõtteid. Autolevi eelised on lahti kirjutatud siin. Lühidalt kokkuvõttes on need järgmised:

    • puudub tagatisraha
    • rendiprotsess on kiirem ja mugavam
    • lai autodevalik Sinu lähedal
    • põnev ja praktiline lisavarustus sama hinna sees
    • paindlikkus
    • soodne hind
     
  • Kas liitumine ja liikmelisus maksab ka midagi?

    Autoleviga liitumine ja liikmelisus on tasuta. Sellega ei kaasne Sulle mingeid jooksvaid või perioodilisi kohustusi. Isegi, kui Sa pole kindel, kas soovid oma autot välja rentida või kas soovid ise kelleltki autot rentida, siis soovitame Sul liituda. Vaid auto rentimine on tasuline.

Maksmine ja hinnad

  • Kas ma pean maksma broneerides või pärast rentimise lõppu?

    Kui autoomanik aktsepteerib broneeringu, siis avaneb Sulle "Tehingud" rubriigis makse teostamise võimalus. Makse teostamine on autorendi toimumise eeldus. Seega tuleb maksta enne rentimise algust.
  • Milliseid makseviise te aktsepteerite?

    Tasumine rentide eest toimub "Tehingud" paneelis: maksevoimalused
  • Palju auto rentimine maksab?

    Iga autoomanik määrab ise tema auto rendihinna. Meie süsteemis on täiesti erineva hinnaklassiga autosid. Hinnad algavad soodsatest pakkumistest 3 €/tund, 10 €/päev, 50 €/nädal ja 150€/kuus. Samuti on pakkuda vastukaaluks kallimaid ja luksuslikumaid autosid. Autorendi hinnale lisaks pead hoolitsema kasutatud kütuse asendamise eest.
  • Millal arvestatakse tunnihinda ja millal terve päeva eest määratud hinda?

    Päevahind rakendub automaatselt sellisel juhul, kui Sinu poolt renditud tundide eest makstav kogusumma ühe rendi korral ületab autole määratud päevahinda. Näiteks: kui omanik on auto tunnihinnaks määranud 5 eurot ning päevahinnaks 30 eurot, siis rentides autot ühe korraga rohkem kui 6 tundi, maksad päeva hinna. Sama põhimõte kehtib ka nädala- ja kuuhindade korral.
  • Kas maksta saab ka sularahas?

    Autolevi-s ei saa tasuda sularahas. Aktsepteerime vaid järgmisi makselahendusi: maksevoimalused
  • Kas hinna üle kauplemine on lubatud?

    Autolevi portaalis avaldatud auto rentimise hinnad on lõplikud ning nende üle ei saa autoomanikuga läbirääkimisi pidada.
  • Kuidas saab Autolevist rendi kohta arve?

    Autolevile tasutud summa koosneb kahest kuludokumendist. Esimene neist on Autolevi vahendustasu arve ning teine kuludokument on autoomanikuga sõlmitud rendileping. Autolevile tasutud summa moodustavad vahendustasu arve ja rendilepingus märgitud kulu kokku. Nende kahe dokumendi alusel saate kajastada oma raamatupidamises kulu.
  • Palju ma saan tagasi käibemaksu ettevõttena autot rentides?

    Ettevõttena autot rentides tuleks jälgida järgmist:
    1. Kui autoomaniku ettevõte on käibemaksukohustuslane ja rendib auto välja sinu ettevõttele, mis on samuti käibemaksukohustuslane, siis lisame kasutustasule juurde käibemaksu.
    Näide: Auto päevahind on määratud 30 EUR. Arvutuskäik:
    • Autolevi vahendustasu 25%: 30*0,25 = 7,5 EUR
    • Auto kasutustasu: (päevahind-Autolevi vahendustasu)*1,2 (käibemaks 20%) ehk (30-7,5)*1,2=27 EUR
    • Kulu rentijale kokku: 27+7,5=34,5 EUR
    • Rentija saab tagasi käibemaksu: autokasutus tasult (27-22,5=4,5 EUR) ja Autolevi vahendustasult (7,5-(7,5/1,2))=1,25. Kokku 4,5+1,25= 5,75 EUR
    • Kokkuvõttes hind rentijale: 34,5 EUR (kulu rentijale kokku) - 5,75 EUR (käibemaksu tagastus) = 28,75 EUR
    2. Kui autoomaniku ettevõte on käibemaksukohustuslane ja rendib auto välja sinu ettevõttele, mis pole käibemaksukohustuslane, siis lahutame kasutustasult maha käibemaksu. Näide: Auto päevahind on määratud 30 EUR. Arvutuskäik:
    • Autolevi vahendustasu 25%: 30*0,25=7,5 EUR
    • Auto kasutustasu: päevahind-Autolevi vahendustasu=22,5 EUR
    • Kulu rentijale kokku: 22,5+7,5=30 EUR
    Täiendavate küsimuste korral kirjutage info@autolevi.ee.

Nõuded rentijale

  • Milliseid nõudeid pean rentijana täitma, et saaksin Autolevist autot rentida?

    Autoomanikul on alati õigus keelduda broneeringu aktsepteerimisest, kuid siin on üldised kriteeriumid, mis välistavad broneeringu aktsepteerimise:
    • kehtiva juhtimisõiguse puudumine;
    • olulised liiklusregistrist nähtuvad liiklusrikkumised.
  • Millised on tõsised rikkumised, mis võivad ohustada juurdepääsu teenuse kasutamisele?

    Siin on loetelu näidetest, mille korral võime Sinu juurdepääsu teenusele piirata:
    1. Kiiruse ületamine rohkem kui 21 km/h
    2. Sõiduki rikkumine rentimise jooksul
    3. Sõiduki mittesihtotstarbekohase kasutamise korral
    4. Liiklusõnnetuses osalemisel sündmuskohalt lahkumine
    5. Hooletult sõitmine
    6. Juhtimisõiguse peatamine
    7. Politsei eest põgenemine
    8. Kasutustingimuste rikkumine või nende eiramine
  • Kui vana ma pean olema auto rentimiseks?

    Sa pead olema vähemalt 18-aastane ja omama kehtivat juhiluba.

Pretensioonid

  • Omanik väidab, et olen autol midagi ära lõhkunud. Mida teha?

    Sellel ajal, kui Sa autot rendid, oled vastutav kõige eest, mis autoga juhtub. Kõige parem viis kindlustamaks, et hiljem Sinu vastu ühtegi põhjendamatut kahjunõuet ei esitataks, on koostada korrektsed üleandmise-vastuvõtmise aktid. Autoomanikul pole õigust küsida kompensatsiooni auto kuluosadele (generaatoririhma, aku, pukside jne kulumise tagajärjel purunemine). Kui rendiperioodi ajal on siiski auto kahju saanud (vms), siis pead autoomanikuga kokku leppima kahju hüvitamises. Kui te kokkuleppele ei saa, kirjutage info@autolevi.ee.
  • Kes vastutab auto üleandmisel märkamata jäänud kahjustuste eest?

    Autol oli enne laenutamist kahjustus, kuid omanik polnud seda märganud. Kas nüüd vastutan mina selle kahjustuse eest? Tõenäoliselt vastutad küll, kui omanik seda ei tunnista. Sellepärast soovitame enne rentimist teha koos autoomanikuga kiirelt ring ümber auto ning fikseerida kõik juba olemasolevad vigastused. Kui võimalik, siis tee neist ka pilti, et hilisemaid vaidlusi vältida. Samuti tehke ring ümber auto ka pärast auto tagastamist ning veenduge, et vigastusi pole. Kui Sul siiski tekib selliseid vaidlusi, siis püüdke saada autoomanikuga kokkuleppele. Kui teil ei õnnestu kokkulepet saavutada, siis kirjutage info@autolevi.ee.
  • Olen rendi eest tasunud, aga auto läks katki ja autoomanik ei saa autot anda

    Esimene samm on leida esimesel võimalusel Autolevi valikust uus auto. Teha broneering ja selle eest tasuda. Järgmine samm on tühistada broneering Autolevi lehel. Pärast seda saame meie selle info ning saame automaatselt tagastada raha 100% ulatuses. Autolevi tagastab rentijale raha süsteemis esitatud pangakontole. Kui on soov raha saada teisele kontole, siis saata kiri sisuga tehingu ID ja konto rekvisiidid info@autolevi.ee.
×