Mida teha, kui rendiautoga midagi juhtub?

Autoga seonduvate õnnetuste ja rikete eest ei ole keegi kaitstud. Halvimal juhul juhtuvad ootamatused ka rendiperioodil. Siin on soovitused, mida teha, kui oled sattunud liiklusõnnetusse või jäid rikke tõttu tee peale. Meeldetuletuseks kõigile rentijatele ja autoomanikele, et Autolevi rendiautosid kaitseb alates 2020. aasta märtsist If kindlustusega koostöös loodud Autolevi kindlustus. 

 

Autolevi kindlustuse kirjeldus

Kindlustust on kolme tüüpi: 3 eurot/päev ja 1000 eurot omavastutus või 5 eurot/päev ja 500 eurot omavastutus. Enam kui 20 aasta vanuste autode puhul on kindlustuse tasu 0 eurot/päev ja 1000 eurot omavastutus. Omavastutus kehtib juhul, kui vastutad õnnetuse eest. Samuti ei pea omavastutust maksma metsloomakahju korral.

Autolevi kindlustus katab järgmised riskid: õnnetusjuhtum (sh liiklusõnnetus, loodusõnnetus, vandalism), tulekaju, vargus ja röövimine.

Taga ohutus

Pärast õnnetusse sattumist või rikke tekkimist pane põlema ohutuled. Samuti oleks suureks abiks ohukolmnurga paigaldamine ning helkurvesti kandmine, et end teistele liiklejatele paremini nähtavaks teha. Kindlasti kontrolli, kas keegi on saanud rikke või õnnetuse tagajärjel viga ja vajadusel paku talle abi.

Teavita omanikku

Olenemata õnnetusest või rikkest, tuleks kindlasti teavitada autoomanikku. Õnnetuse korral on autoomanik teadlik, et sõidukit ei ole võimalik mõnda aega enam kasutada ega välja rentida. Rikke korral võib aga autoomanik olla teadlik oma sõiduki iseärasustest ning võib juhtuda, et rentija suudab autoomaniku juhendamise järgi rikke eemaldada. Samuti võib olla autoomanikul varasemaid kogemusi taoliste juhtumitega ning oskab soovitada kas autoabi või uut sõidukit.

Fikseeri olukord

Olgu selleks õnnetus, rehvi purunemine või mõni muu viga – tekkinud kahju tuleks jäädvustada võimalikult kiiresti. Selleks piisab nutitelefoni pildist või videost, mis tõestab juhtumit. Liiklusõnnetuse korral vormista võimalusel liikluskindlustuse fondi blankett. Kui liiklusõnnetuses on aga vigastatuid, üks osapool keeldub vormistamast või kahju saajat ei ole sündmuskohal, siis tuleks kutsuda politsei, kes fikseerib olukorra ise. Õnnetuse korral palume edastada informatsioon Autolevi klienditoele (info@autolevi.ee), et ka meie teaksime koheselt asjaolusid ning saaksime anda nõu või vältida arusaamatusi.

Kutsu abi

Paljud autoomanikud on muretsenud oma sõidukitele ka autoabi teenuse, mis töötab 24 tundi ööpäevas. Jäid öisel maanteel rikke tõttu tee äärde? Pole probleemi, autoabi tuleb appi. Enamasti on autoabi võimalus kirjas sõiduki lisainfos, kuid küsi selle lisatingimused kindlasti ka autoomanikult enne renti üle.

Leidke koostöös autoomanikuga If kindlustuse autoriseeritud töökoda

Kindlustusele esitab kahjuteate autoteenindus ja Sinul endal ei ole vaja seda teha. Autoomanik peab esimesel võimalusel pöörduma oma sõidukiga Autolevi kindlustuspartneri If-i poolt autoriseeritud remonditöökotta. Endale kõige lähema töökoja leiab If-i kodulehele otsingumootorist – valik on suur. Töökojas paluge teha kahjuhindamine If Kindlustusele.

Jõudke kulude osas kokkuleppele

Kui autole on tekkinud kahjud rentija tegevuse tagajärjel, siis tuleb rentijal tasuda omavastutuse summa autoomaniku poolt esitatud arveldusarvele 3 päeva jooksul pärast õnnetusjuhtumit. Kui tekkinud kahju on väiksem kui omavastutuse summa, siis tuleb tasuda kahjude väärtus ning täit omavastutust rentija maksma ei pea.

 

Ohutut liiklemist!

Hakka oma autoga raha teenima Vaata autosid sinu piirkonnas

Tutvu kindlustusega siin

Autolevi on lihtne ja usaldusväärne rendikeskkond autoomanikele ja rentijatele.

Alusta juba täna:

Autolevi on Instagram
Jälgi meid »
×